close×

T. 693 497 601

close×

100 najlepszych polskich katalogów

Certyfikaty SSL /Secure Socket Layer/- obecnie istotnym czynnikiem jest certyfikat zainstalowany na stronie, zapewniający bezpieczeństwo przesyłanych danych. Bezpieczne połączenie internetowe, to dzisiaj standard szyfrowania na stronach internetowych. Właściciele katalogów, którzy zainstalowali certyfikaty SSL na stronie zadbali o bezpieczeństwo klientów.

Protokół HTTPS /Hypertext Transfer Protocol Secure/ - obecnie większość stron internetowych posiada zainstalowany certyfikat bezpieczeństwa, dlatego niezmiernie ważnym czynnikiem jest fakt, czy do danego katalogu można dodawać strony zarówno z http, jak i z https.

RWD /Responsive Web Design/ - w dzisiejszych czasach dostosowanie strony do prawidłowego wyświetlania i działania na rozmaitych urządzeniach mobilnych, to konieczność i dbałość o dobry wizerunek oraz wygodę użytkowników.

SSL 20%
+HTTPS 23%
RWD 22%
Autorski skrypt 80%
Katalogi moderowane 98%

Najlepsze katalogi stron

Lp. Adres Ranking SSL +HTTPS RWD TF PA  DR
1 katalog.mistrzu.com  56.1  +  +  +  42  61  60
2 kataloog.info  55.7      +  50  59  55
3 katalogseo.net.pl  55.6  +  +    42  62  60

Tworzymy dobry opis do katalogów

 

Jedynym miejscem, gdzie mamy odrobinę więcej przestrzeni na kreatywność i rozpisanie się przy dodawaniu wpisu do katalogu jest opis dodawanej strony. Jest to jednocześnie element nie zawsze lubiany przez osoby dodające wpisy, które chętnie ograniczyłyby się do wpisania adresu strony, słów kluczowych i kliknięciu "Dodaj wpis". Jeśli jednak mielibyśmy dodawać wpisy "od niechcenia", to czy w ogóle powinniśmy się za to zabierać i czy tak powinien działać nasz biznes? Odpowiedź jest oczywista, dlatego postarajmy się, aby wykorzystać dostępną przestrzeń jak najlepiej. Co wyróżnia dobry opis do katalogu? Można wymienić wiele takich elementów, poniżej wskazujemy dwa najważniejsze.

 

Długość ma znaczenie

Każdy z katalogów ma swoje własne ograniczenia, jeśli chodzi o liczbę znaków, jaką wpis może zawierać. Doświadczalnie można powiedzieć, że najlepiej jest celować w objętość tekstu rzędu 600-700 znaków (łącznie ze spacjami), Nic się nie stanie, jeśli tę wartość zmniejszymy o 100-200 znaków, niemniej nie powinniśmy zbytnio przekraczać tych granic. Zbytnie skrócenie opisu może być bowiem rozumiane jako element lekceważenia czytelnika, zmuszając go do wchodzenia na stronę, by dowiedzieć się czegokolwiek o jej zawartości. I o ile w pewnym sensie właśnie na tym przejściu na stronę nam zależy, to dzięki opisowi użytkownik musi mieć świadomość czego się tam spodziewać. Wszystkich przecież denerwuje zjawisko tzw. click-baitowych tytułów, jakimi emanują strony internetowe, bylebyśmy tylko kliknęli link, a po przejściu na stronę docelową okazuje się, że strona dotyczy czegoś innego niż myśleliśmy. Nie chcemy przecież od razu wywoływać zdenerwowania u potencjalnego klienta dodawanej witryny. Analogicznie zbyt długi opis może sprawić, że nikomu nie będzie się chciało doczytać do końca - klasyczne zjawisko TL;DR ("too long; didn't read").

 

Liczy się wyjątkowość

Gdy dodajemy wpisy do wielu kategorii lub katalogów, to może nas skusić opcja oszczędzenia sobie pracy i wykorzystania takiego samego wpisu wszędzie. Zdecydowanie starajmy się tego unikać, gdyż kiedy mechanizmy indeksujące pracujące dla wyszukiwarek zauważą, że wiele identycznych tekstów prowadzi do naszej strony, to ich łączna moc będzie stanowić zaledwie ułamek sytuacji, w której nasze opisy są unikalne. Jeśli nasza inwencja lub cierpliwość poddają się, gdy czeka ich stworzenie kilkudziesięciu podobnych, ale nie identycznych opisów - zamówmy je. W ostateczności skorzystajmy z mechanizmów synonimizowania, by uzyskać symulację różnorodności tekstów, lepiej jednak skorzystać z "ręcznych" tekstów.

| Kategoria: Blog | | Odsłony: 441

Znaczenie tytułu przy dodawaniu do katalogu
 
Wydawałoby się, że dodanie wpisu do katalogu to bardzo proste zadanie. Patrząc na to czysto technicznie - tak rzeczywiście jest. Przecież w niektórych przypadkach wystarczy podać tytuł, krótki opis, ewentualnie wybrać kategorię, w której chcemy, by nasz wpis widniał i wystarczy już tylko czekać na ogromny wzrost pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania. Jednak w praktyce nie jest to takie proste, co u niektórych może sprawić wrażenie, że katalogi jako takie już nie działają. To błąd, one nadal działają, tylko należy z nich umiejętnie korzystać.
 
Jak prawidłowo dokonać wpisu do katalogu?
Nawet jeśli wpis ogranicza się jedynie do tych trzech elementów wskazanych wyżej (choć wiele katalogów umożliwia też wprowadzenie dodatkowych informacji), to popełnienie błędów na tym etapie może sprawić, że nie tylko nasz wpis nie przyniesie korzyści, ale też może działać na naszą niekorzyść, a przecież nie taki powinien być wpływ dodawania do katalogu na nasz biznes.
 
Co to oznacza w praktyce?
Spójrzmy chociaż na tytuł. Często jest on traktowany nieco po macoszemu, a to duży błąd. Podstawowym problemem jest wykorzystywanie tytułu do bezmyślnego spamowania słowami kluczowymi. Nie oznacza to, że nie powinniśmy ich tam umieszczać, ale warto dobrać ich liczbę i szyk tak, że tytuł będzie sprawiał wrażenie pisanego dla człowieka, a nie dla robotów indeksujących w wyszukiwarkach. I to, że tak naprawdę to ostatnie jest naszym celem - nie ma znaczenia, gdyż współczesne roboty są zaprogramowane tak, aby oceniać teksty pod kątem ich przydatności dla prawdziwego człowieka. Nie przesadźmy też z długością tytułu. W jakimś zakresie pewnie ogranicza nas też mechanizm katalogu, niemniej dobrze trzymać się około sześciu słów. Nie należy traktować tej liczby jako sztywną wytyczną, natomiast wpis mający kilkanaście słów zapewne nawet się nie zmieści w przeznaczonym na tytuł polu katalogu. Zbyt mała liczba słów też będzie niewłaściwa i to co najmniej z kilku powodów. Jeśli bowiem zastosujemy minimalistyczny tytuł, mający jeden, dwa lub trzy słowa, to pojawią się następujące problemy:
 
* trudno będzie zawrzeć jakiś konkretny sens w tak krótkim tytule - pamiętajmy, że tytuł to nie tylko samo suche słowo kluczowe
* w związku z powyższym ciężko będzie w tak krótkiej frazie umieścić słowa kluczowe i jeszcze obudować je otoczką symulującą zwracanie się do człowieka
* Jeśli planujemy wiele wpisów, to dość szybko może się okazać, że zaczną się one powtarzać. To bardzo złe zjawisko z perspektywy mechanizmów indeksujących, gdyż kiedy wykryją one takie same wpisy dotyczące naszej strony w wielu miejscach, to mogą uznać ją za element manipulujący algorytmami indeksowania i wartościowania stron.
| Kategoria: Blog | | Odsłony: 517

Czy dodawanie do katalogów jeszcze działa?
 
Patrząc na kurczący się rynek katalogów, możemy postawić pytanie: czy promowanie naszej strony z wykorzystaniem katalogów jeszcze ma sens, skoro pojawiło się w międzyczasie wiele technik i narzędzi SEO? Cóż, przynajmniej na razie prawidłowa odpowiedź jest jedna.
 
Katalogi działają.
Oczywiście, biorąc pod uwagę wciąż zmieniające się algorytmy i mechanizmy wartościowania stron przez wyszukiwarki, nie możemy mieć pewności - jak duże znaczenie dla promowania naszej strony ma zgłoszenie jej do kilku katalogów. Sam mechanizm Google nie opiera się już przecież tylko na czystym wskaźniku PageRank oraz sile witryn wzajemnie linkujących do siebie, ale temat jest dużo bardziej skomplikowany. Możemy oczywiście starać się analizować zmiany w kolejnych wersjach mechanizmów indeksujących i starać się dostosowywać do nich (a właściwie nie tylko możemy, co raczej powinniśmy), spójrzmy jednak na praktyczny efekt. A jest on taki, że w większości przypadków umieszczenie strony w katalogu znacząco poprawia naszą pozycję na liście wyników wyszukiwarki. Nie jest to może spektakularny wzrost, szczególnie w porównaniu z efektami technik działających na krawędzi legalności lub nawet poza tą granicą, nie można jednak odmówić wpisom w katalogach jednej korzyści. Jeśli wybieramy znane katalogi, to mała jest szansa, że nasza strona zostanie zbanowana wśród wyników, lub znacząco zdegradowana na tej liście.
 
Różne katalogi mają różną moc
W zależności od zawartości naszej strony, możemy zgłosić jej wpis do:
* katalogów branżowych,
* lokalnych katalogów promujących biznes,
* płatnych katalogów tematycznych,
* katalogów branżowych.
A to tylko kilka z dostępnych kategorii. Dlatego czasem pojawia się mylne przekonanie, że katalogi nie działają - a może po prostu źle wybraliśmy katalog? Nie skreślajmy więc zbyt szybko dodawania do katalogów, tym bardziej że nie musimy na to zagadnienie patrzeć jedynie z perspektywy SEO. Często zdarza się, że w danej okolicy istnieje jakiś lokalny katalog z dużymi tradycjami. Jeśli ludzie mu ufają, to będą wybierać firmy tam dostępne, a nie po prostu anonimowe strony, które wypluje z siebie Google. Poświęćmy więc kilka chwil na staranny wybór katalogu i obserwujmy, jak pozycja naszej witryny rośnie.
| Odsłony: 539

Czym się sugerować dodając swoją stronę do katalogu?
 
Skoro podjęliśmy (całkiem słuszną zresztą) decyzję o dodaniu wpisów dotyczących naszej strony do katalogów, to musimy się do tego umiejętnie zabrać - inaczej osiągnięte efekty mogą być dużo gorsze, niż potencjalnie mogłyby być.
 
Jak powinien wyglądać nasz wpis?
1. Bardzo ważny jest właściwy tytuł. Niech nawiązuje zarówno do świadczonej przez nas usługi (lub sprzedawanego towaru) oraz do nazwy naszej marki.
2. Gdy tworzymy wiele wpisów, postarajmy się pilnować ich unikalności. Warto tu prowadzić zapiski mówiące, jakie teksty już wykorzystaliśmy - zdecydowanie nie idźmy na łatwiznę polegającą na zaniechaniu unikalności tekstów. W rezultacie możemy narazić się na oznaczenie naszej witryny jako spamującą wyszukiwarkę identycznymi wpisami - w rezultacie nasza pozycja na liście wyników wyszukiwania może zostać karnie obniżona, a w najgorszym przypadku możemy nawet całkiem zniknąć z listy wyników.
3. Umiejętnie dobierajmy kategorie. Ponownie warto poświęcić trochę czasu, aby umieścić nasze wpisy właśnie tam, gdzie powinny się znaleźć. Umieszczanie ich na chybił trafił w losowych kategoriach, byleby tylko zwiększyć liczbę wpisów, może mieć zdecydowanie negatywny wpływ na naszą pozycję, a tym samym na nasz biznes.
4. Jeśli katalog wykorzystuje tagi - również starajmy się nie spamować nimi. Pamiętajmy, że nasz wpis powinien być otagowany zgodnie z prawdą.
5. Nie dodawajmy wpisów hurtowo. Wiemy, że jest to bardzo kusząca opcja i wiele osób próbuje przyspieszyć osiągane wyniki optymalizacji poprzez jednoczesne dodanie ogromnych ilości wpisów do różnych katalogów. Taka strategia ma co najmniej dwie wady. Po pierwsze, będziemy musieli jednorazowo wydać większą kwotę na płatne wpisy. Nawet jednak jeśli pieniądze nie stanowią problemu, to efekt odwrotny od oczekiwanego już może być takim problemem. To, czego powinniśmy się obawiać, to uznanie ruchu wokół naszej strony przez algorytmy określające wartość witryny za nienaturalny. W efekcie, zamiast poruszać się w górę - pozycja naszej witryny może spaść.
 
Co, jeśli nie widzimy efektu?
Może czekamy za krótko - dajmy trochę czasu dla wyszukiwarki na zaindeksowanie naszej strony. Warto też sprawdzić, czy nasz wpis został przez nią zauważony. Dopiero gdy tak się stanie, a pozycja nie wzrośnie - możemy zacząć szukać powodów - może nie zastosowaliśmy się do któregoś z wcześniej wymienionych 5 punktów?
| Odsłony: 472

Dlaczego warto dodawać wpisy do katalogów?
 
Odpowiedź na pytanie: dlaczego warto dodawać wpisy do katalogów jest prosta - bo możemy na tym dużo zyskać, a potencjalna strata jest niewielka. Jeśli bowiem nie wybierzemy jakiegoś spamerskiego katalogu, to pojawienie się w nim naszej witryny w najgorszym razie nie wpłynie na pozycję naszej strony na liście wyszukiwania Google. Owszem, większość katalogów oferuje płatne wpisy, jednak zazwyczaj jest to kwota kilku lub kilkunastu złotych za każdy z katalogów. Zwróćmy też uwagę na systemy łączone. Wtedy w ramach jednej opłaty uzyskamy wpisy do wielu katalogów, dzięki czemu kwota per katalog spadnie jeszcze bardziej. A nawet pomijając taką możliwość - to biorąc pod uwagę koszt stworzenia danej strony i jej późniejszej promocji, sam wydatek na wpis w katalogu stanowi jedynie bardzo mały ułamek kosztów.
 
Nie opierajmy się jednak jedynie na katalogach.
To potężne narzędzie i podtrzymujemy pozytywny wpływ na nasz biznes, jeśli będziemy wykorzystywać je do promocji. Jeśli jednak nie uzupełnimy wpisów w katalogach żadną inną wartością, to w pewnym momencie algorytmy wyszukiwarek mogą uznać, że pozycja naszej firmy została sztucznie zawyżona, a tym samym skorygują ją w dół - a tego przecież byśmy nie chcieli. Nawet niewielka aktywność choćby w mediach społecznościowych może zwielokrotnić efekty generowane przez przeglądarkę. Pamiętajmy tu choćby o Google+, które jako takie niezbyt się przyjęło na rynku i wydawałoby się, że nasza aktywność tam nie ma większego znaczenia. Jednak praktyka pokazuje, że Google nie całkiem jeszcze skazało G+ na wymarcie. Zaobserwowano jednak, że strony, które mają przypisany profil na Google+ i profil ten wydaje się być choć trochę aktywny - dużo szybciej wędrują w górę na liście wyszukiwanych witryn.
 
Co zatem robić?
Dodawać wpisy do katalogów, ale robić to mądrze. Strategia "wykupię wpisy we wszystkich dostępnych katalogach" ma niewielkie szanse na spektakularny sukces - szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę środki wydane na wpisy w porównaniu do efektu. Jeśli natomiast wybierzemy ograniczone grono katalogów i co jakiś czas będziemy dodawali kolejne wpisy - efekt może być znacząco lepszy. Pamiętajmy jednak, że w żadnym przypadku nie możemy oczekiwać natychmiastowego efektu.
| Odsłony: 306

Podkategorie

Pakiety

                                             

Mocne Katalogi

Prezentujemy aktualną listę najlepszych katalogów stron internetowych. Lista najmocniejszych katalogów stron została stworzona z wykorzystaniem narzędzi takich jak, Moz, Majestic i Ahrefs. Pod uwagę braliśmy również parametry i wskaźniki innych profesjonalnych narzędzi: Clusteric Link Auditor, LinkAssistant, SEO SpyGlass i WebSite Auditor. Wszystkie katalogi zostały skrupulatnie sprawdzone ponadto autorskim skryptem określającym ich wartość.

Katalogi zostały sprawdzone pod kątem wieku domeny, optymalizacji, profilu linków, poprawności gramatycznej, oraz wartościowych i unikalnych opisów. Innym istotnym czynnikiem branym pod uwagę jest przystosowanie od poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych oraz zainstalowany certyfikat SSL. Poniżej zostały wyróżnione katalogi, które zostały oparte na autorskich aplikacjach, pomysłach i rozwiązaniach, oraz nietuzinkowej szacie graficznej. Dzięki tym działaniom wyłoniliśmy najbardziej wartościowe katalogi. 

Obecnie lista zawiera 100 najlepszych polskich katalogów. Ranking katalogów zawiera najpopularniejsze i najwartościowsze miejsca dla stron internetowych. Wszystkie katalogi są moderowane i nie akceptują wpisów stron łamiących prawo. Katalogi z zamieszczonej listy, to już prawdopodobnie jedne z ostatnich wartościowych miejsc, jeśli chodzi o katalogi stron, do których warto dodawać swoje witryny.

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz