Dlaczego warto dodawać wpisy do katalogów?
Odpowiedź na pytanie: dlaczego warto dodawać wpisy do katalogów jest prosta - bo możemy na tym dużo zyskać, a potencjalna strata jest niewielka. Jeśli bowiem nie wybierzemy jakiegoś spamerskiego katalogu, to pojawienie się w nim naszej witryny w najgorszym razie nie wpłynie na pozycję naszej strony na liście wyszukiwania Google. Owszem, większość katalogów oferuje płatne wpisy, jednak zazwyczaj jest to kwota kilku lub kilkunastu złotych za każdy z katalogów. Zwróćmy też uwagę na systemy łączone. Wtedy w ramach jednej opłaty uzyskamy wpisy do wielu katalogów, dzięki czemu kwota per katalog spadnie jeszcze bardziej. A nawet pomijając taką możliwość - to biorąc pod uwagę koszt stworzenia danej strony i jej późniejszej promocji, sam wydatek na wpis w katalogu stanowi jedynie bardzo mały ułamek kosztów.
Nie opierajmy się jednak jedynie na katalogach.
To potężne narzędzie i podtrzymujemy pozytywny wpływ na nasz biznes, jeśli będziemy wykorzystywać je do promocji. Jeśli jednak nie uzupełnimy wpisów w katalogach żadną inną wartością, to w pewnym momencie algorytmy wyszukiwarek mogą uznać, że pozycja naszej firmy została sztucznie zawyżona, a tym samym skorygują ją w dół - a tego przecież byśmy nie chcieli. Nawet niewielka aktywność choćby w mediach społecznościowych może zwielokrotnić efekty generowane przez przeglądarkę. Pamiętajmy tu choćby o Google+, które jako takie niezbyt się przyjęło na rynku i wydawałoby się, że nasza aktywność tam nie ma większego znaczenia. Jednak praktyka pokazuje, że Google nie całkiem jeszcze skazało G+ na wymarcie. Zaobserwowano jednak, że strony, które mają przypisany profil na Google+ i profil ten wydaje się być choć trochę aktywny - dużo szybciej wędrują w górę na liście wyszukiwanych witryn.
Co zatem robić?
Dodawać wpisy do katalogów, ale robić to mądrze. Strategia "wykupię wpisy we wszystkich dostępnych katalogach" ma niewielkie szanse na spektakularny sukces - szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę środki wydane na wpisy w porównaniu do efektu. Jeśli natomiast wybierzemy ograniczone grono katalogów i co jakiś czas będziemy dodawali kolejne wpisy - efekt może być znacząco lepszy. Pamiętajmy jednak, że w żadnym przypadku nie możemy oczekiwać natychmiastowego efektu.