lista 100 najlepszych katalogów lista katalogów stron katalogi stron ranking najlepszych katalogów stron top lista katalogów katagowanie stron internetowych

| Kategoria: Blog | | Odsłony: 2008

Tworzymy dobry opis do katalogów

 

Jedynym miejscem, gdzie mamy odrobinę więcej przestrzeni na kreatywność i rozpisanie się przy dodawaniu wpisu do katalogu jest opis dodawanej strony. Jest to jednocześnie element nie zawsze lubiany przez osoby dodające wpisy, które chętnie ograniczyłyby się do wpisania adresu strony, słów kluczowych i kliknięciu "Dodaj wpis". Jeśli jednak mielibyśmy dodawać wpisy "od niechcenia", to czy w ogóle powinniśmy się za to zabierać i czy tak powinien działać nasz biznes? Odpowiedź jest oczywista, dlatego postarajmy się, aby wykorzystać dostępną przestrzeń jak najlepiej. Co wyróżnia dobry opis do katalogu? Można wymienić wiele takich elementów, poniżej wskazujemy dwa najważniejsze.

 

Długość ma znaczenie

Każdy z katalogów ma swoje własne ograniczenia, jeśli chodzi o liczbę znaków, jaką wpis może zawierać. Doświadczalnie można powiedzieć, że najlepiej jest celować w objętość tekstu rzędu 600-700 znaków (łącznie ze spacjami), Nic się nie stanie, jeśli tę wartość zmniejszymy o 100-200 znaków, niemniej nie powinniśmy zbytnio przekraczać tych granic. Zbytnie skrócenie opisu może być bowiem rozumiane jako element lekceważenia czytelnika, zmuszając go do wchodzenia na stronę, by dowiedzieć się czegokolwiek o jej zawartości. I o ile w pewnym sensie właśnie na tym przejściu na stronę nam zależy, to dzięki opisowi użytkownik musi mieć świadomość czego się tam spodziewać. Wszystkich przecież denerwuje zjawisko tzw. click-baitowych tytułów, jakimi emanują strony internetowe, bylebyśmy tylko kliknęli link, a po przejściu na stronę docelową okazuje się, że strona dotyczy czegoś innego niż myśleliśmy. Nie chcemy przecież od razu wywoływać zdenerwowania u potencjalnego klienta dodawanej witryny. Analogicznie zbyt długi opis może sprawić, że nikomu nie będzie się chciało doczytać do końca - klasyczne zjawisko TL;DR ("too long; didn't read").

 

Liczy się wyjątkowość

Gdy dodajemy wpisy do wielu kategorii lub katalogów, to może nas skusić opcja oszczędzenia sobie pracy i wykorzystania takiego samego wpisu wszędzie. Zdecydowanie starajmy się tego unikać, gdyż kiedy mechanizmy indeksujące pracujące dla wyszukiwarek zauważą, że wiele identycznych tekstów prowadzi do naszej strony, to ich łączna moc będzie stanowić zaledwie ułamek sytuacji, w której nasze opisy są unikalne. Jeśli nasza inwencja lub cierpliwość poddają się, gdy czeka ich stworzenie kilkudziesięciu podobnych, ale nie identycznych opisów - zamówmy je. W ostateczności skorzystajmy z mechanizmów synonimizowania, by uzyskać symulację różnorodności tekstów, lepiej jednak skorzystać z "ręcznych" tekstów.