katalog stron najlepsze katalogi stron lista 100 najlepszych katalogów katalogi firm najmocniejsze katalogi stron

| Odsłony: 501

Czy dodawanie do katalogów jeszcze działa?
 
Patrząc na kurczący się rynek katalogów, możemy postawić pytanie: czy promowanie naszej strony z wykorzystaniem katalogów jeszcze ma sens, skoro pojawiło się w międzyczasie wiele technik i narzędzi SEO? Cóż, przynajmniej na razie prawidłowa odpowiedź jest jedna.
 
Katalogi działają.
Oczywiście, biorąc pod uwagę wciąż zmieniające się algorytmy i mechanizmy wartościowania stron przez wyszukiwarki, nie możemy mieć pewności - jak duże znaczenie dla promowania naszej strony ma zgłoszenie jej do kilku katalogów. Sam mechanizm Google nie opiera się już przecież tylko na czystym wskaźniku PageRank oraz sile witryn wzajemnie linkujących do siebie, ale temat jest dużo bardziej skomplikowany. Możemy oczywiście starać się analizować zmiany w kolejnych wersjach mechanizmów indeksujących i starać się dostosowywać do nich (a właściwie nie tylko możemy, co raczej powinniśmy), spójrzmy jednak na praktyczny efekt. A jest on taki, że w większości przypadków umieszczenie strony w katalogu znacząco poprawia naszą pozycję na liście wyników wyszukiwarki. Nie jest to może spektakularny wzrost, szczególnie w porównaniu z efektami technik działających na krawędzi legalności lub nawet poza tą granicą, nie można jednak odmówić wpisom w katalogach jednej korzyści. Jeśli wybieramy znane katalogi, to mała jest szansa, że nasza strona zostanie zbanowana wśród wyników, lub znacząco zdegradowana na tej liście.
 
Różne katalogi mają różną moc
W zależności od zawartości naszej strony, możemy zgłosić jej wpis do:
* katalogów branżowych,
* lokalnych katalogów promujących biznes,
* płatnych katalogów tematycznych,
* katalogów branżowych.
A to tylko kilka z dostępnych kategorii. Dlatego czasem pojawia się mylne przekonanie, że katalogi nie działają - a może po prostu źle wybraliśmy katalog? Nie skreślajmy więc zbyt szybko dodawania do katalogów, tym bardziej że nie musimy na to zagadnienie patrzeć jedynie z perspektywy SEO. Często zdarza się, że w danej okolicy istnieje jakiś lokalny katalog z dużymi tradycjami. Jeśli ludzie mu ufają, to będą wybierać firmy tam dostępne, a nie po prostu anonimowe strony, które wypluje z siebie Google. Poświęćmy więc kilka chwil na staranny wybór katalogu i obserwujmy, jak pozycja naszej witryny rośnie.