close×

T. 693 497 601

close×

Znaczenie tytułu przy dodawaniu do katalogu
 
Wydawałoby się, że dodanie wpisu do katalogu to bardzo proste zadanie. Patrząc na to czysto technicznie - tak rzeczywiście jest. Przecież w niektórych przypadkach wystarczy podać tytuł, krótki opis, ewentualnie wybrać kategorię, w której chcemy, by nasz wpis widniał i wystarczy już tylko czekać na ogromny wzrost pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania. Jednak w praktyce nie jest to takie proste, co u niektórych może sprawić wrażenie, że katalogi jako takie już nie działają. To błąd, one nadal działają, tylko należy z nich umiejętnie korzystać.
 
Jak prawidłowo dokonać wpisu do katalogu?
Nawet jeśli wpis ogranicza się jedynie do tych trzech elementów wskazanych wyżej (choć wiele katalogów umożliwia też wprowadzenie dodatkowych informacji), to popełnienie błędów na tym etapie może sprawić, że nie tylko nasz wpis nie przyniesie korzyści, ale też może działać na naszą niekorzyść, a przecież nie taki powinien być wpływ dodawania do katalogu na nasz biznes.
 
Co to oznacza w praktyce?
Spójrzmy chociaż na tytuł. Często jest on traktowany nieco po macoszemu, a to duży błąd. Podstawowym problemem jest wykorzystywanie tytułu do bezmyślnego spamowania słowami kluczowymi. Nie oznacza to, że nie powinniśmy ich tam umieszczać, ale warto dobrać ich liczbę i szyk tak, że tytuł będzie sprawiał wrażenie pisanego dla człowieka, a nie dla robotów indeksujących w wyszukiwarkach. I to, że tak naprawdę to ostatnie jest naszym celem - nie ma znaczenia, gdyż współczesne roboty są zaprogramowane tak, aby oceniać teksty pod kątem ich przydatności dla prawdziwego człowieka. Nie przesadźmy też z długością tytułu. W jakimś zakresie pewnie ogranicza nas też mechanizm katalogu, niemniej dobrze trzymać się około sześciu słów. Nie należy traktować tej liczby jako sztywną wytyczną, natomiast wpis mający kilkanaście słów zapewne nawet się nie zmieści w przeznaczonym na tytuł polu katalogu. Zbyt mała liczba słów też będzie niewłaściwa i to co najmniej z kilku powodów. Jeśli bowiem zastosujemy minimalistyczny tytuł, mający jeden, dwa lub trzy słowa, to pojawią się następujące problemy:
 
* trudno będzie zawrzeć jakiś konkretny sens w tak krótkim tytule - pamiętajmy, że tytuł to nie tylko samo suche słowo kluczowe
* w związku z powyższym ciężko będzie w tak krótkiej frazie umieścić słowa kluczowe i jeszcze obudować je otoczką symulującą zwracanie się do człowieka
* Jeśli planujemy wiele wpisów, to dość szybko może się okazać, że zaczną się one powtarzać. To bardzo złe zjawisko z perspektywy mechanizmów indeksujących, gdyż kiedy wykryją one takie same wpisy dotyczące naszej strony w wielu miejscach, to mogą uznać ją za element manipulujący algorytmami indeksowania i wartościowania stron.
| | Odsłony: 1841
Strona 2 z 2